Oldalak

2013. augusztus 22., csütörtök

Agnisoma elvonulás I. - Acro jóga

Acro jóga

Az acro jóga a partner akrobatika, a jóga és a Thai masszás érdekes keveredése. Az acro jóga egy felettébb izgalmas és új jógastílus.  A test átmozgatására, az egyensúly fejlesztésére, az erőnlét növelésére egy szenzációsan kidolgozott rendszer. Az acro  jógaórákon van nyújtás és erősítés is egyaránt. Az óra bemelegítéssel kezdődik, amely felkészíti testünket és izmainkat a gyakorlásra, majd thai masszásra emlékeztető nyújtással zárul.  Az acro jógik kölcsönösen nyújtó gyakorlatokat végeznek, illetve jóga ászanákat tartanak ki egy eléggé érdekes, kvázi extrém szituációban. Ezeket az ászanákat fűzik olyan dinamikus lánccá, hogy egyik egyensúlyi pontból egy másikba jussanak el. Az acro jóga alapja a bizalom, a kapcsolat és a kommunkiáció az acro jógik között. E nélkül nem megy. Az acro jógát hárman, de van, hogy többen egyszerre gyakorolják. Minimum három résztvevő kölcsönös harmóniájáról szól. Van a tartó ember, ő a base. Hanyatt fekszik, függőlegesen nyújtott lábán egyensúlyozva tartja a felsőt, a flyert. Ő az, aki repül. Az elmaradhatatlan harmadik ember, pedig a segítő, más nevén a spotter. Szükség esetén természetesen lehet kettő vagy akár több spotter is. A segítő, spotter  ahogy neve is jelzi, segíti a folyamatot, így biztonságossá téve a gyakorlást.

A jóga tábor előtt azt gondoltam, nekem ez lesz a legnagyobb kihívás. Ide bizalom kell, kommunikáció és együttműködés… ezeket nehezen gyakorolom, főleg a bizalmat. Nálam nehéz kiérdemelni, hosszú időbe telik.  Aztán magam is meglepődtem, hogy az első gyakorlás során, pikk-pakk csak úgy belelendültem és mertem csinálni. Szó szerint meglepődni se volt időm, már benne is voltam egy-egy egyensúlyi helyzetben. Ezt Gabinak és Gergőnek köszönhetem, olyannyira jó hangulatot teremtettek, hogy nem volt idő azon agonizálni, hogy merjem, ne merjem… Már puhítom a férjem, hogy jöjjön és kapjon kedvet hozzá és csináljuk együtt, elvégre a legnagyobb bizalmam benne van, vele könnyen tudok együtt dolgozni. J



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése