Oldalak

2013. augusztus 7., szerda

Gyakorlás - MÁS jóga

Ígértem, hogy írok a  mindennapi gyakorlásaimról. A napi gyakorlatokat alapvetően, ahogy ezt már korábban is említettem, Esther Ekhart videói alapján végzem. De most nem is erről, sokkal inkább a MÁS jógáról írnék. Az októberben induló oktatói tanfolyamra való tekintettel kezdtem el gyakorolni Gabi youtube-on megtalálható videója segítségével. Először nem végeztem a gyakorlatokat, csak megnéztem a videót, nem is egyszer. Így valamelyest rögzült, hogy a gyakorlatok hogyan épülnek egymásra.

Gabi azt írja:
A MÁS jóga egy egyedülálló rendszer Magyarországon, amely ayurvédikus alapokra épül, az egyéni szükségletek figyelembe vételével. Egy teljesen személyre szabott jóga.  (szuper, ez kell nekem. :))  A MÁS jóga sorozat egy kiváló alap az egészség megőrzéséhez. 30 ászana és művészi kifejezés. (tényleg.)
Előnyei, hogy :

  • tartalmazza a legfontosabb ászanákat
  • a testet teljes egészében átmozgatja
  • kezdőknek, középhaladóknak is elegendő kihívást ad
  •  a gyakorlatot mindig pranayamával és meditációval zárjuk
  • a gyakorlatsor elsajátítása segít, hogy otthon is biztonságosan gyakorolhassunk  (Forrás: F- Tóth Gabriella - MÁS jóga)

Amikor először megcsináltam, csak pihegtem, rendkívül gyengének éreztem magam és szerencsétlennek, hogy még ötven perces gyakorlást se bírok. De kezdek lassan belejönni. A karom gyenge, amit nem értek, hisz 0-24 órában felváltva emelgetem a négy gyerekem, mert valamelyik mindig bújni akar, ölelést szeretne. Megértem őket, kölcsönösen szeretetteljes érzés, hogy összebújunk.   A kar erősítésére ettől függetlenül ráerősítek, Esther videói között remek gyakorlatsorokat találni. 

Tényleg személyre szabott jóga, csak tudom, sokféle stílusú jóga órán volt szerencsém részt venni. Az tetszik benne különösen, hogy művészi. Megvan benne az a kecsesség, ami mindig tetszett gyerekkoromban, mikor még művészi tornára jártam.    És magával ragad, észre se lehet venni. Azt gondoltam, hogy minden nap felváltva gyakorolok különböző sorozatokat (pl. csípő nyitó gyakorlatok stb...), de egyszerűen ezt az 1 órás sorozatot muszáj elvégeznem minden nap. Ennyire szuper. Feltölt, átmozgat, mintha ki lennék cserélve utána. Gabinak ezer hála érte, hogy interneten elérhető. :)

De még messze az út elején járok, erősödnöm kell sokat, illetve lazulnom, akkor élvezhető igazán a jóga. Néha most az ászanák alatt azt mantrázom: kilégzés, belégzés, tartsd Céli, muszáj, hajrá.  Remélem lesz eredmény, még mindig türelmetlen vagyok, dolgozom rajta.... ezért is veszek részt Gabi és Gergő által szervezett jóga táborban a jövő héten, amiről szintén írok valami kis élmény-szösszenetet. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése