Oldalak

2013. július 20., szombat

Bemutatkozó levél, gondolat morzsák


Az egyetem végzése alatt már sokat olvastam a jógáról, annak hátteréről, de viszonylag hosszan hezitáltam, mielőtt kipróbáltam volna... Engem először nem is maga az ászanák végzése vonzott, hanem inkább a filozófiai háttere.
Menet közben, a gyakorlatok elsajátításával döbbentem rá, hogy mit kapok a jógától. Sokkal türelmesebb lettem, jobban tudtam összpontosítani, és megismertem magam, egyszerűen helyére kerültek a dolgok. Felvállaltam az érzéseim, nemcsak önmagammal szemben, hanem a külvilág felé is. Úgy éreztem, hogy megérkeztem és rendben vagyok. A mai napig nagyon sokat segít az elfogadásban, és a türelem gyakorlásában. Azt szeretem benne, hogy mindig mutat valami újat, ad valamit, amit addig nem tapasztaltam. 

A terhességeim után, amint lehetett, újra kezdtem gyakorolni, elsősorban itthon. Igyekszem minden hajnalban, illetve a gyerekeim esti fektetése után. Érzem, hogy a kihagyás miatt jóval merevebb lett a testem, mint volt és az erőm is alább hagyott, de keményen dolgozom rajta. 
A jóga stúdióban, ahová az elmúlt időszakban jártam tanultam a pránajamat, meditádiót - de ezek eléggé általánosságban kerültek említésre. Amit lehet, könyvekből igyekszem meg elsajátítani. A légzéstechnikákat fel kéne frissíteni, egyedül bizonytalan vagyok benne. Meditálni szoktam gyakorlásképpen, segít kikapcsolni, megnyugodni. 

Kiemelni mestert, példaképet nem tudok, talán még nem is lenne illő - kevés nagy jógi művét és életrajzát olvastam. Az eddigi tapasztalataim pedig azt mutatják, hogy jógaórákon inkább a gyakorlásé a szerep, mintsem az egyéni igény ill. a filozófiai háttér, jógi megismerése.

Az itthoni gyakorlást Esther Ekhart videói segítségével végzem. Nagyon szimpatikus a hozzáállása, rendkívül érthetően magyarázza a gyakorlatokat és hihetetlen erő és nyugalom járja át, ami önkéntelenül átragad rám is, és annyi, de annyi erőt ad. 


Igen, jóga oktató szeretnék lenni, nagyon régóta vágyok rá. Csak a körülmények nem voltak adottak, illetve elsőbbséget élveztek a gyermekeim. Ha megfelelek, és sikeresen teljesítem is a követelményeket, tanítani szeretnék, itt a lakóhelyemen, ahol jelen pillanatban nem tudok jóga oktatásról. Hosszú távon pedig gyerekeknek szeretnék jógát tanítani, főleg, ha lesz lehetőségem, koraszülött és sajátos nevelési igényű gyerekeknek szeretnék segíteni a jógával. Méghozzá alapítvány formájában, mert sajnos nagy üzlet a fejlesztés, és nem mindenki engedheti meg magának, a gyerek pedig nem tehet semmiről... és ők mindent megérdemelnek, a lehető legjobbat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése