Oldalak

2013. július 30., kedd

Mi a jóga nekem?

A felvételi elbeszélgetésen Gabi megkérdezte, hogy mit jelent személy szerint nekem a jóga.

Persze, mondhatja bárki a sablonos szöveget, hogy a jóga szanszkrit szó, ami annyit jelent, hogy egyesíteni, megkötni, a figyelmet valamire irányítani, egység, egyesülés... igen, de ez önmagában nem elég, pusztán egy definíció. Gabi számára próbáltam leírni azt az egyveleget, ami a fejemben van, hogy nekem mi a jóga. Kicsit zavarosra sikeredett... engem türelemre tanít, segít túlélni a mindennapokat és sorolhatnám. Egyszóval segít, hogy jobb emberré váljak.  Aztán gondolkodtam, még erősebben járt az agyam, hogy is lehetne tökéletesen megfogalmazni, hogy mit jelent nekem, én mit érzek... de nem jutottam előrébb. Aztán hagytam a dolgot pihenni, görcsösen úgyse lehet akarni, annak nem lesz szerencsés kimenetele.  Teltek a napok, szinte meg is feledkeztem az egészről, aztán jött a szikra, épp hintáztattam a gyerekeket, mikor ez az, már tudom, kiáltottam fel.  Eszembe jutott Weöres Sándor Tíz lépcső című verse. Azt hiszem ez a verse fejezi ki a legjobban, hogy nekem mi a jóga, mik a céljaim vele.

Weöres Sándor

Tíz lépcső

Szórd szét kincseid - a gazdagság legyél te magad. 
Nyűdd szét díszeid - a szépség legyél te magad. 
Feledd el mulatságaid - a vígság legyél te magad. 
Égesd el könyveid - a bölcsesség legyél te magad.
Pazarold el izmaid - az erő legyél te magad.
Oltsd ki lángjaid - a szerelem legyél te magad. 
Űzd el szánalmaid - a jóság legyél te magad.
Dúld fel hiedelmeid - a hit legyél te magad. 
Törd át gátjaid - a világ legyél te magad. 
Vedd egybe életed-halálod - a teljesség legyél te magad.  

Namaste!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése