Oldalak

2014. február 27., csütörtök

 A TÉRD ANATÓMIÁJA IV.

Azt gondolom boncolgatom én még ezt a térd rehabilitációs projektet, mert izgalmasnak ígérkezik.  Kezdem ott, hogy egy hónap után lekerült a rögzítő  (amit én nem bánok, de a gyerekeim kis barátai igen, ugyanis megirigyelték, mondván nekik is kell ilyen szuper robotláb:)) Na, mondanom se kell rémes érzés volt, rögzült a lábam egy pózban, a térd beállt 10 fokban, és se előre, se hátra. Illetve ment az valamelyest, de pokoli fájdalom kísérte (mely 3 hét tornáztatás után kezd alább hagyni, szerencsére). Említésre méltó, hogy az amúgy is pipaszár lábaim hihetetlen módon lefogytak - legnagyobb bánatomra.  És elkeseredtem, teljesen kikészültem, itt utalnék egy korábbi bejegyzésemre: http://yoginicelia.blogspot.hu/2014/02/legyen.html , ami segített ezen a kétségbeesésen úrrá lenni.

Szóval megkezdődött a gyógytorna, ami elsőre és még másodjára is megizzasztott ám a javából.  Izometrikus gyakorlatokat kell végezni, itt első körben nincs terhelés alatt a térd. Ilyen feladatok például:
nyújtott ülésben megfeszítem az egész lábat kinyújtva, majd lazítom és ezt ismételni sokszor. Majd kislabda a térdhajlatban, combizomból leszorítani a labdát, majd lazítani, vagy például két térd között labda és felhúzom a lábam a mellkashoz, majd nyújtom, vagy álló helyzetben guggolás, persze piciket és közben ügyelni, hogy a térd marad a boka fölött, hogy véletlenül se adjunk nagy terhelést a térdízületnek.  Vagy például, ha van nagylabdánk (fitball), akkor hihetetlen sok erősítő gyakorlat lézetik, hogy a térd mihamarabb helyre jöjjön. Sorolhatnám még ezen gyakorlatokat, jó szolgálatott tettek a térdemnek, nem beszélve a rengeteg szoba biciklizésről...  Persze, aki ismer, tudja, én őrült módjára csináltam a gyakorlatsorokat, hogy tényleg pikk-pakk újra jógázhassak, aminek az eredménye is meglett. Szépen tudom nyújtani és hajlítani a térdem, mint a baleset előtt, a végállások fájnak valamennyire. Térdeléssel és guggolással akadnak problémáim, de dolgozom rajta.  A MÁS jóga sorozatból néhány ászana kivételével meg tudok mindent csinálni. (persze csak ésszel:))
Ami baj, hogy hihetetlen instabil maradt a térdem, és ez zavaró... nagyon, no nemcsak jógázás közben, hanem a mindennapokban főleg.  Így előreláthatólag műtik március 31-én. A keresztszalagot saját izomból pótolják.  ... Kíváncsi vagyok és várom, hogy végre legyen egy szuper térdem.  Műtét után folyt. köv. Addig persze gyógytorna, combizom erősítés ezerrel.

Namaste!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése